ל
ת
ר
ו
ם

תרומתך לקרן החדשה לישראל מקדמת מציאות דמוקרטית, שוויונית וצודקת יותר.

כל תרומה מסייעת לנו להמשיך לפעול למען ערכי הקרן. רק ביחד נתרום להגשמת עתיד טוב יותר עבור כולנו.

כיצד אנחנו פועלים

חדשות

כנס חיפה השני לפוליטיקה ולחברה הערבית יוצא לדרך

צוות הקרן החדשה לישראל

13 בפברואר, 2024

בכנס חיפה השנה ישתתפו פוליטיקאים, אקדמאים, מנהיגים מהחברה האזרחית, ואנשי תקשורת יהודים וערבים לדון בסוגיות הליבה החברתיות והפוליטיות שעתידם לעצב את המציאות הישראלית בשנים הקרובות

מימין: ח"כ איימן עודה וד"ר מנסור עבאס. צילומים: יונתן זינדל פלאש90

כנס חיפה השני לפוליטיקה ולחברה הערבית בישראל ייערך באוניברסיטת חיפה, ב-5 במרץ. הבטיחו לעצמכםן כרטיסים עכשיו >> לחצו כאן להרשמה.

בהשתתפות פוליטיקאים, אנשי תקשורת, מובילי דעת קהל ומנהיגים בחברה האזרחית, הכנס יתמקד באתגרים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים העומדים בפני ערבים בישראל, ובדרכי הפעולה המאפשרים לחזק את מצבם ואת מצבה של הדמוקרטיה בישראל.

בשותפות "הארץ", מרכז קדאיא והמרכז היהודי-ערבי באוניברסיטת חיפה.

לא רק קונספציות ביטחוניות ומדיניות קרסו מאז טבח ה-7 באוקטובר, אלא התערערו גם תפיסות אזרחיות ופוליטיות המשפיעות על זכויותיהם ומעמדם של האזרחים הערבים בישראל. ערעורן של תפיסות אלה מעלה שאלות כבדות משקל ביחס לחוסנה ותקינותה של הדמוקרטיה הישראלית ויכולתו של הציבור הערבי להיות שחקן פוליטי לגיטימי בתוכה.

כבר מתחילת המלחמה, ובחסות מצב החירום הלאומי, נקטה הממשלה בשורה של צעדי מדיניות שנועדו להגביל את מרחב הביטוי והפעולה הפוליטי של אזרחים ישראל הערבים. בתקשורת וברשתות החברתיות מדיניות זו השתלבה בהסתה חסרת תקדים נגד הציבור הערבי והנהגתו.

ככל שעוברים הימים מתבהרת ההבנה כי במסגרת החשיבה על היום שאחרי, חובה על כולנו, יהודים וערבים כאחד, לחתור ליצירת אופק מדיני שיסיים את הסכסוך. אולם, אופק זה עלול להיות צר מאוד, אם הוא לא יכלול התייחסות למנגנוני ההגנה הפנימיים של הדמוקרטיה הישראלית, וההגנה על זכויותיו של המיעוט מפני עריצות הרוב, לרבות שמירה על היכולת שלו להיות שחקן משפיע בעיצוב הספירה הפוליטית בישראל.

בכנס חיפה השנה ישתתפו פוליטיקאים, אקדמאים, מנהיגים מהחברה האזרחית, ואנשי תקשורת יהודים וערבים לדון בסוגיות הליבה החברתיות והפוליטיות שעתידים לעצב את המציאות הישראלית בשנים הקרובות.

שתפו את הכתבה

הרשמו לניוזלטר הקרן

הירשמו עכשיו לחדשות הקרן וקבלו עדכונים מחזית המאבקים האזרחיים, הצלחות והישגים ואת מה שלא תמיד מגיע לתקשורת הממוסדת. קחו חלק פעיל במאבק על שמירת וחיזוק אופייה הדמוקרטי של ישראל