ל
ת
ר
ו
ם

תרומתך לקרן החדשה לישראל מקדמת מציאות דמוקרטית, שוויונית וצודקת יותר.

כל תרומה מסייעת לנו להמשיך לפעול למען ערכי הקרן. רק ביחד נתרום להגשמת עתיד טוב יותר עבור כולנו.

כיצד אנחנו פועלים

סדרת רשת דוקומנטרית

אידיאלים

מה אם נאמר לכם שדווקא השוליים מקדימים את המרכז? סדרת רשת עם שאנן סטריט

"אידיאלים" היא סדרת רשת חדשה שהופקה בסיוע הקרן החדשה לישראל. שאנן סטריט, מוזיקאי, פעיל חברתי, איש להקת הדג נחש

וחבר המועצה הציבורית שלנו תר את הארץ מדרום לצפון וביקר במפעלותיהם המדהימים של האנשים ששמים את הפריפריה במרכז.

שתפו את הסדרה

פרקים מלאים

15 באוגוסט 06:44

נווה מדבר בערבה הדרומית

פרק 01

שאנן מבקר במכון ערבה, מוסד אקדמי ללימודי סביבה העוסק בבעיות סביבתיות במזרח התיכון, שלומדים בו יחד ישראלים וערבים, כולל כאלה שמגיעים מארצות ערב; פוגש בשחקני ומנהלי תיאטרון "אלעד", המורכב מקבוצה של שחקנים מהבימה ומהקאמרי שעזבו את הקריירה והחיים במרכז, חיים בערבה ומשחקים ומלמדים בכל רחבי האיזור; ומקנח בבירה קרה במבשלת הבירה "בירצינות" בקיבוץ קטורה, שמציעה טעמים מקומיים כמו בירה על בסיס תמרים ("קול מג'הול").


15 באוגוסט 07:29

קסם על ים כינרת

פרק 02

שאנן פוגש בבנות קהילת "דונה", קהילת הלסביות של טבריה, ערב לפני מצעד הגאווה בעיר. ושומע על הקושי הניכר שהן נתקלות בו, וגם על ההישגים; הוא פוקד פאב חדש שהוקם בלב השוק הנטוש והמתחדש של העיר, בידי צעירים מקומיים שרוצים להחיות את הפעילות התרבותית שכמעט לא קיימת בטבריה; ומקנח ביין טוב ביקב "ברניקי" המקומי, יקב משפחתי שהוקם במבנה בזלת ישן השייך כבר דורות למשפחתה הטבריאנית של בעלת המקום.

15 באוגוסט 07:01

באילת שוברים חומות

פרק 03

שאנן נפגש עם חיים זהבי, מפעל האכלה המוני של אדם אחד, שמאחוריו טרגדיה גדולה; עם חברי עמותת "סוף סוף", שמאגדת אמנים אילתיים מקומיים, ומסייעת להם להתפרנס מאמנות ולהציע לאילתים תרבות שנוצרת בעיר שלהם, ולא מובאת מהמרכז; ועם בעלי "המבשלה", מבשלת בירה ומסעדה אילתית, שמתקיימות בה הופעות של מוזיקאים מקומיים.

15 באוגוסט 07:10

שדרות – עיר ואם בישראל

פרק 04

שאנן נפגש עם חברי "תוצרת הארץ", ארגון שמשכן סטודנטים שלומדים באיזור בתוך שדרות, וחלקם נשארים לחיות בעיר גם בסיום הלימודים; הוא מבקר בחזרה של התיאטרון לנשים בשדרות, תיאטרון קהילתי שכל השחקניות שלו חובבות, חילוניות ודתיות, ומביאות את הסיפורים האישיים שלהן לבמה; ומקנח בפאב שדרות, הפאב המיתולוגי של העיר שקיים כבר שנים ויש בו תמהיל מרתק של שדרותים מסורתיים עם סטודנטים ממכללת ספיר.

15 באוגוסט 07:41

עוטף עזה

פרק 05

שאנן פוגש בנשות ארגון "קול האימהות", המורכב מאימהות מכל רחבי עוטף עזה שמנסות להשמיע את מצוקת תושבי האיזור מנקודת מבט נשית, ברוח "ארבע אימהות"; נחשף ליופי של אנסמבל "שרגי", הרכב מוזיקלי שמורכב מיהודים ובדואים תושבי האיזור, שמנגנים מוזיקה בדואית שורשית ומשמרים אותה לפני שתיעלם; ומקנח עם היין של פפו מקיבוץ אור הנר, שהיקב שלו ממוקם בחדר מוגן ופעיל גם בזמן הפצצות מעזה.

15 באוגוסט 07:07

בירת העמק

פרק 06

שאנן פוגש באנשי "תנועת תרבות", שמקדמת מיזמי תרבות בפריפריה ועפולה היא מרכזה הארצי. כולל השוק הישן בעיר ששופץ באמצעות חבריה; מתארח אצל שני אמנים מקומיים ומוערכים, שמספרים על הקושי והיופי שבלהיות אמנים בפריפריה; ומקנח עם אלכוהול ב"יולה בר" המקומי, אחד הפאבים הראשונים בתוך העיר (ולא בקיבוצי הסביבה), שיש בו גם הופעות וליינים מפתיעים, כמו זה של הקהילה הגאה.

הרשמו לניוזלטר הקרן

הירשמו עכשיו לחדשות הקרן וקבלו עדכונים מחזית המאבקים האזרחיים, הצלחות והישגים ואת מה שלא תמיד מגיע לתקשורת הממוסדת. קחו חלק פעיל במאבק על שמירת וחיזוק אופייה הדמוקרטי של ישראל