ל
ת
ר
ו
ם

תרומתך לקרן החדשה לישראל מקדמת מציאות דמוקרטית, שוויונית וצודקת יותר.

כל תרומה מסייעת לנו להמשיך לפעול למען ערכי הקרן. רק ביחד נתרום להגשמת עתיד טוב יותר עבור כולנו.

כיצד אנחנו פועלים

חדשות

לזכר ביל גולדמן ז"ל

צוות הקרן החדשה לישראל

26 ביוני, 2023

גאים ונרגשים להעניק את פרס "אמת לכוח" על שם חברינו ביל גולדמן ז"ל. ביל נהרג בתאונת מטוס, בשנת 2017 בהיותו בן 38 בלבד. חייו היו התגלמות הערכים שהקרן החדשה לישראל מקדמת וזיכרונו ממשיך לעורר בנו השראה

ביל גולדמן ז"ל - היסטוריון, אקטיביסט וחבר הנהלת הקרן החדשה לישראל

ביל גולדמן היה חבר הנהלה מוביל בקרן החדשה לישראל, אקטיביסט ופילנתרופ. הוא היה היסטוריון שתמיד סיפק תובנות עמוקות בתחומים של פוליטיקה ויחסים בינלאומיים. הוא היה אדם מצחיק, מבריק, נדיב, חבר נפלא ואיש משפחה אוהב ואהוב.

ביל נהרג בתאונת מטוס, בשנת 2017 בהיותו בן 38 בלבד. חייו היו התגלמות הערכים שהקרן החדשה לישראל מקדמת וזיכרונו ממשיך לעורר בנו השראה. הוא היה אדם צנוע מצד אחד  אבל גם   מנהיג נלהב ואפקטיבי מצד שני, שפעל למען צדק, חמלה ואנושיות. הוא ראה את חייו כשליחות לדבר אמת לכוח, לפעול כנגד מערכות גדולות וחזקות ממנו ללא מורא ולפעול לתיקון עולם.

הקהילה שלו של רודפי השלום ובוני גשרים בין קהילות ואנשים העריכה את ביל עמוקות עוד בחייו. אחד מחברי הנהלת הקרן החדשה לישראל היטב לתאר את ביל כשכתב: "הרגשתי את מחויבותו העמוקה לערכים אנושיים אוניברסליים, ערכים המפגישים את כל בני האדם, בני לאומים והקהילות שונות".

הקרן החדשה לישראל גאה להעניק פרס לכבודו, ואנו עושים זאת ברוח הדברים שביל כתב זמן קצר לפני מותו הטראגי, שממשיכים להאיר לנו את הדרך גם היום:

"זה הזמן של כולנו, לבטא באומץ את אמונתנו ולהתנגד לחושך.

זה לא יהיה כיף, זה לא יהיה קל, אבל זה חייב להיעשות, ואנחנו נהיה אלה שנעשה זאת.

זה הזמן לצאת מאזור הנוחות של חיינו, זה הזמן להתגבר על הפחד.

בואו ניתן לחיים שלנו משמעות מהותית, מעבר למה שאנחנו מאמינים שאפשרי.

לא בחרנו לחיות בתקופה כזאת של תהפוכות, התקופה בחרה אותנו, ואנו ניצבים מוכנים- לפגוש אותה בחזרה".

 

הקרן החדשה לישראל ומשפחת גולדמן שמחים על שיתוף הפעולה ויעניקו מדי שנה את פרס "אמת לכוח" על סך 100 אלף ש"ח לאיש/ה שמדברת אמת לכוח, מגבירה את קולם של המושתקים והמוחלשים בחברה, ושילמה מחיר חברתי, ציבורי או אישי.

יהי זכרו ברוך.

שתפו את הכתבה

הרשמו לניוזלטר הקרן

הירשמו עכשיו לחדשות הקרן וקבלו עדכונים מחזית המאבקים האזרחיים, הצלחות והישגים ואת מה שלא תמיד מגיע לתקשורת הממוסדת. קחו חלק פעיל במאבק על שמירת וחיזוק אופייה הדמוקרטי של ישראל